شناسهٔ خبر: 94089 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۷درصد به ظرفیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان قزوین افزوده می‌شود

مجتمع های خدماتی رفاهی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در امسال با افتتاح ۹ مجتمع خدماتی رفاهی جدید، ۲۷ درصد به ظرفیت  مجتمع های استان افزوده می‌شود که رقم کم‌سابقه ای در تاریخ تاسیس مجتمع‌های بین راهی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، فیاض بیگدلی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در امسال با افتتاح ۹ مجتمع خدماتی رفاهی جدید، ۲۷ درصد به ظرفیت  مجتمع های استان افزوده می‌شود که رقم کم‌سابقه ای در تاریخ تاسیس مجتمع‌های بین راهی است.

بیگدلی افزود: در حال حاضر ۳۳ باب مجتمع خدماتی رفاهی در این استان در حال بهره برداری و ارایه خدمات به مسافران و رانندگان هستند که  با افتتاح مجتمع های جدید این تعداد تا پایان امسال به ۴۲ باب افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: این مجتمع های در حال ساخت با مجموع مساحت ۲۴۹ هزار متر مربع و با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد در حاشیه راه های این استان در حال احداث و آماده سازی برای بهره برداری هستند.

بیگدلی ادامه داد: در این مجتمع ها تمام امکانات مورد نیاز مسافران و رانندگان، شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، جایگاه سوخت، رستوران، تعمیرگاه خدمات خودرویی و فروشگاه پیش‌بینی شده است.

وی گفت: هر ۹ مجتمع جدید مجهز به طرح کهاب(کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) هستند که برای صرفه‌جویی اقتصادی با اهداف زیست‌محیطی اجرا می‌شود.

به گفته بیگدلی مجتمع های خدماتی رفاهی با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی و پس از اخذ موافقت اصولی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای احداث می‌شوند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در حال حاضر ۱۸ فقره موافقت اصولی برای ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی  صادر شده و تعداد دیگری مجتمع خدماتی رفاهی در حال ساخت هستد که این تعداد نیز پس از پایان ساخت در سال های آینده بهره‌برداری می‌شوند.